12 gyvenimo pamokų nuo Stevo Jobso

12 gyvenimo pamokų nuo Stevo Jobso

Daug žmonių kalba ir rašo apie tai, kokias gyvenimo pamokas išmoko Stevo Jobso dėka. Bet nedaugelis iš jų gali pasigirti tuo, kad šias pamokas išmokė dirbdami kartu su Apple įkūrėju. Vienas iš tokių – Gay Kawasaki, kuris dalinasi savo patirtimi su visu pasauliu.

Ekspertai moka tik patarti

Savo srities specialistai – žurnalistai, analitikai, bankininkai, konsultantai ir kiti guru, negali „daryti“ taip, kaip jie „pataria“. Jie gali pasakyti kas ne taip su jūsų produktu, tačiau jie negali padaryti tokį pat. Jie gali pasakyti jums kaip parduoti, tačiau patys parduoti nesugeba. Jie gali patarti, kaip suburti profesionalią komandą, tačiau patys vadovauja tik savo sekretorėmis. Klausykite, ką sako ekspertai, bet nereikia aklai jais pasitikėti.

Klientai nežino, ko jie nori

Apple rinkodaros tyrimai – tai oksimoronas. Jų tiksline grupe buvo Stevo dešiniojo smegenų pusrutulio gebėjimas bendrauti su kairiuoju pusrutuliu. Jeigu paklausti pirkėjų, ko jie nori, jie pasakys: „Geresnio, greitesnio, pigesnio!“. Ir tai viskas, jokių revoliucinių pakeitimų, viskas tas pats. Jie gali aprašyti savo norus remdamiesi tik tuo, ką naudoja dabar.

Peršokti į kitą lygį

Didelės pergalės būna tada, kai jūs pradedate mąstyti kitaip negu visi. Kai geriausi spausdintuvų gamintojai bandė įterpti naujus šriftus į savo rašalinius spausdintuvus, Apple šoktelėjo į kitą lygį ir pristatė lazerinį spausdintuvą. Pagalvokite apie ledo surinkėjus, ledo gamyklas ir šaldytuvų gamintojus – Ledas 1.0, Ledas 2.0 ir Ledas 3.0. Ar jūs vis dar renkate ledą žiemą užšalusiame tvenkinyje?

Didžiausi iššūkiai gimdo geriausius darbus

Aš gyvenau baimėje, kad Stevas pasakys man, kad aš ar mano darbas – šudas. Pasakys tai viešai. Konkurencija su IBM ir Microsoft buvo didžiuliu iššūkiu. Aš, kiti Apple darbuotojai prieš mane ir po manęs – mes visi stengiamės atlikti savo darbą kuo įmanoma geriau, nes turime padaryti viską idealiai, kad galėtume susitikti su naujais, dar didesniais iššūkiais.

Dizainas svarbus

Stevas galėjo sukelti žmonėms isteriką su savo priekabomis dėl dizaino – kai kurie juodos spalvos atspalviai buvo nepakankamai juodi. Dauguma žmonių mano, kad juoda spalva – tai juoda spalva, o šiukšlių dėžė – tai šiukšlių dėžė. Stevas buvo perfekcionistu. Kai kurie žmonės atkreipia dėmesį į dizainą, kai kurie net jaučia jį. Galbūt, dizainas ir ne visada yra svarbus, tačiau dažnai jis yra labai svarbus.

Jūs nesuklysti, jei naudosite didelius grafikus ir šriftus

Pažvelkite į Stevo slaidus – 60 dydžio šriftas, vienas didelis skrinšotas arba grafikas. Pažiūrėkite į kitų IT specialistų slaidus: 8 dydžio šriftas ir jokių grafikų. Taip daug žmonių kalba apie tai, kad Stevas buvo genijumi, tačiau niekas nekopijuoja jo stiliaus.

Jūsų minčių pakeitimai – intelekto ženklas

Kai Apple išleido pirmąją iPhone versiją, jokių programėlių dar neegzistavo. Stevas manė, kad programos –  tai blogis, nes tu negali žinoti kaip jie veiks tavo telefone. Pirma programėlė Safari naršyklei atsirado po 6 mėnesių, kai Stevas nusprendė, ar jį kažkas įtikino, kad tai gerai. Apple per trumpą laiką praėjo kelią nuo Safari programėlės iki „tam yra aplikacija“ (there is an app for that).

„Vertė“ ir „kaina“ – ne tas pats

Jūs darote didelę klaidą, jeigu manote, kad viskas remiasi kaina. Bet dar didesnę klaidą daro tie, kas pradeda konkuruoti tik kainomis. Kaina – dar ne viskas. Kai kuriems žmonėms dar svarbi ir vertė. Į vertę įskaičiuojami apmokymas, palaikymas ir malonumas dėl to, kad jūs naudojate patį geriausią produktą. Galima drąsiai teigti, kad niekas neperka Apple produkcijos dėl mažos kainos.

Geri žaidėjai samdo puikius žaidėjus

Stevas buvo įsitikinęs, kad geri žaidėjai samdo gerus žaidėjus. Aš sakyčiau, kad geri žaidėjai dažnai samdo dar geresnius ir patyrusius žaidėjus. Be abejo, vidutiniokai gali samdyti žmones dar žemesnio lygio negu jie patys, kad galėtų jaustis pranašesniais už juos ir t.t. Kaip rezultatas, jūsų įmonėje gali įvykti „profanizmo sprogimas“ (kaip tai vadino Stevas).

Tikras vadovas demonstruoja

Stevas Jobsas galėjo sukurti dvi ar tris bandomąsias iPad ar iPhone versijas per metus ir daugelis kitų įmonių vadovų pradėjo reikalauti, kad jų inžinieriai irgi pradėtų kurti bandomąsias produktų versijas. Gal jie tai darė siekdami parodyti komandos pastangas? Galbūt. Bet greičiausiai, tai reiškė, kad šių įmonių vadovai tiesiog neišmano to, ką kuria jų įmonės.

Tikras vadovas eksportuoja

Nepaisant savo perfekcionizmo, Jobsas galėjo teikti produktus rinkai. Galbūt, tie produktai nebuvo idealūs, bet jie visada buvo pakankamai geri, kad juos galima būtų eksportuoti. Pamoka yra tame, kad Stevas kūrė ne tik dėl pačio kūrybos proceso. Jis turėjo tikslą – esamų rinkų užkariavimas ar naujų sukūrimas. Apple yra inžineriškai, o ne moksliškai orientuota įmonė. Kuo jūs labiau norėtumėte būti: Apple arba Xerox PARC?

Rinkodara – tai unikalios vertės suteikimas

Įsivaizduokite 2×2 matricą. Vertikali ašis parodo, kiek jūsų produktas skiriasi nuo konkurentų. Horizontali ašis rodo jūsų produkto kainą. Apatiniame dešininiame kampe yra vertingos, bet neunikalios prekės – jums reikia konkuruoti kainomis. Viršutiniame kairiajame krašte yra unikalios, bet nevertingos prekės – jūs turite rinką, kurios dar nėra. Apatiniame kairiajame krašte yra neunikalios ir nevertingos prekės – jūs niekas. Viršutiniame dešiniajame krašte yra unikalios ir vertingos prekės – čia jūs turite ir pelną, ir pinigus, ir istoriją. Pavyzdžiui, iPod buvo vertingas ir unikalus, nes tai buvo vienintelis legalus būdas lengvai ir nebrangiai atsiųsti ir klausytis muzikos iš šešių didžiausių garso įrašų kompanijų.

Kai kuriais dalykais reikia patikėti, kad juos pamatyti

Kiekvieną kartą, kai jūs metate iššūkį ar ignoruojate ekspertų nuomonę – turite įtikinti kitus tuo, ką jūs darote. Tik taip jūsų pastangos bus sėkmingos. Žmonės turėjo patikėti Macintosh‘u, kad jis taptų realiu. Tas pats liečia ir iPod, ir iPhone, ir iPad. Be abejo, patikės ne visi, bet tai normalu. Pasaulis keičiasi tada, kai keičiasi bent kelių žmonių mąstysena. Tai pati didžiausia pamoka, kurią aš išmokau iš Stevo Jobso.

(via)

Rašyti komentarą