8 gero miego principai

8 gero miego principai

Puikiai žinau, kad ne visada pavyksta greitai užmigti, nors kartais ir labai reikia. Žemiau pateiksiu gero miego patarimus, kurie padės užmigti greičiau ir lengviau.

Labai dažnai mes nekreipiame dėmesio į miegą ir nesiruošiame jam. Einame miegoti po vidurnakčio, ilgai sėdime prie kompiuterio, o jau gulėdami lovoje naršome internete. Visi šie įpročiai turi neigiamą įtaką mūsų miegui, o žemiau išvardinti gero miego principai padės tau pagerinti jo kokybę.

1. Sudie, Facebook! Sudie, Instagram!

Bent dvi valandas prieš miegą stenkis nesinaudoti šviesą skleidžiančiais prietaisais, tokiais kaip mobilieji telefonai, planšetės ir kompiuteriai. Šviesa nuo šių prietaisų sumažina melatonino gamybą organizme, o melatoninas – tai natūralūs migdomieji. Kuo ilgiau tu sėdi prie kompiuterio vakare, tuo vėliau užmigsi naktį. Daugiau apie tai skaityk straipsnyje Kodėl reikia miegoti visiškoje tamsoje?.

2. Judėk

Jeigu dienos metu tu mažai judėsi, tai vakare turėsi daug neišnaudotos energijos, kuri trukdys tau užmigti. Jeigu lankysi sporto salę ar jogos užsiėmimus – užmigsi žymiai greičiau ir miegosi geriau. Taip pat, galima tiesiog išeiti pasivaikščioti vakare. 30-40 minučių pasivaikščiojimas gryname ore padės atsikratyti susikaupusios įtampos ir nereikalingų minčių.

3. Mažiau kavos ir šokolado

Kiekvieno žmogaus organizmas į kofeiną reaguoja individualiai, tačiau bendros rekomendacijos būtų tokios: negerti kavos po 16 val., o po 20 val. negerti ir žaliosios arbatos bei nevalgyti šokolado. Vietoj žaliosios arbatos vakare galima išgert žolelių arbatos.

4. Miegamasis

8 gero miego principai

Valgyti bei dirbti prie kompiuterio gali nors ir vonios kambaryje, tačiau jokiais būdais – ne miegamajame. Miegamasis – tai erdvė, kurioje turi būti minimumas daiktų bei maksimumas švaros ir laisvos vietos: jokių vazų, nešvarių indų, kompiuterių ir ypač televizorių.

5. Darbų sąrašas

Kiekvieną vakarą sudarinėk darbų sąrašą sekančiai dienai. Tokių būdų atsikratysi įvairių minčių apie tai, ką reikės padaryti rytoj, kurie dažnai neišlenda iš galvos ir trukdo užmigti.

6. Karštas dušas ir gera knyga

10 minučių karštame duše ir pusė valandos geros knygos skaitymo veikia kaip meditacija. Dušas padeda atpalaiduoti kūnui, o knyga – protui.

7. Grynas oras

Visada stenkis padaryti taip, kad į miegamąjį kambarį galėtų patekti grynas oras. Ypač žiemą, kai radiatoriai džiovina orą. Su uždarytais langais net po aštuonių valandų miego jautiesi pavargęs. Todėl kai lauke yra šalta, geriau ištraukti dar vieną antklodę, bet palikti grynam orui galimybę patekti į kambarį.

8. Maistas ir miegas

Idealus variantas – kai paskutinį kartą valgai prieš 3-4 valandas iki miego. Jeigu nori valgyti likus mažiau laiko iki miego – valgyk vaisius ir daržoves.

Rašyti komentarą