Alkoholinis gidas arba kaip gerti kad nebūtų pagirių?

Alkoholinis gidas arba kaip gerti kad nebūtų pagirių?

Ar tiesa, kad negalima maišyti alkoholinius gėrimus ir mažinti laipsnį? Ar tikrai moterys prisigeria greičiau negu vyrai? Šiandien dar kartą pakalbėsiu apie alkoholinius mitus bei papasakosiu kaip gerti, kad nebūtų pagirių.

Kaip alkoholis veikia žmogaus organizmą?

Iš pradžių šiek tiek teorijos. Alkoholis – tai paprastas etanolis (C2H5OH), gerai žinomas visiems iš chemijos pamokų. Kai etanolis patenka į virškinamąjį traktą, organizmas jį labai greitai absorbuoja ir taip jis patenka į kraują. Maksimali jo koncentracija kraujyje pasiekiama vos po pusvalandžio. Etanolis patenka į raumenis ir smegenis bei veikia visą nervų sistemą. Pagrindiniai jo tikslai – ląstelių membranos ir smegenų fermentai. Alkoholis sukelia raminamąjį efektą, sumažina nerimą ir padeda elgtis laisviau, tai yra svaigina ir priveda prie euforijos būsenos.

Tam tikras alkoholio kiekis išvedamas iš organizmo per plaučius ir inkstus, tačiau 90% į organizmą patekusio etanolio perdirbama kepenyse. Jeigu etanolio labai daug, tai organizmas gali nespėti jo perdirbti ir išvesti visus toksinus. Tokiu atveju mes kenčiame nuo dehitratacijos, galvos skausmų ir nemalonaus skonio burnoje. Labas rytas, pagirios!

Ką reikia daryti prieš vakarėlį?

Jeigu norite gerai jaustis iš ryto – apskritai negerkite. Alkoholio atsisakymas – vienintelis visada veikiantis būdas išvengti pagirių. Nepavyksta? Apribokite alkoholio dozę: išgerkite vieną arba du butelius alaus ar porą taurių vyno, ne daugiau. Ir dar, neikite į vakarėlį nepavalgius. Maistas skrandyje sulėtina alkoholio absorbavimą. Išgerkite daugiau vandens, nes alkoholis dehidratuoja organizmą.

Yra nuomonė, kad išvengti pagirių galima išgėrus nedidelį kiekį alkoholio prieš porą valandų iki vakarėlio. Tačiau tai yra tik mitas. Etanolio perdirbimo greitis niekaip nepriklauso nuo jo koncentracijos organizme, todėl išgėrus iš anksto, jūs tik pridėsite darbo kepenims.

Kuo galima užkąsti?

Būtinai valgykite vakarėlio metu, net jei pavalgėte iš anksto. Tačiau nereikia apkrauti organizmo: užkandžiai neturi būti per daug riebūs, nemaišykite baltymų ir krakmolo. Geriau valgykite vaisius. Jie padės absorbuoti toksinus ir išvesti juos iš organizmo. Gerkite daugiau vandens ir sulčių, nes alkoholis labai dehidratuoja organizmą. Ir nepamirškite: maistas neapsaugo jus nuo apsvaiginimo, o tik atitolina jį.

Kodėl vieni prisigeria greičiau negu kiti?

Alkoholinis gidas arba kaip gerti kad nebūtų pagirių?

Manoma, kad ploni žmonės prisigeria greičiau negu stori, tačiau tai ne visai tiesa. Etanolio perdirbimo greitis organizme priklauso nuo daugelio faktorių – ne tik nuo kepenų ir viso kūno svorio, bet ir nuo  žmogaus rasės, lyties, amžiaus, genų, sveikatos ir t.t.

Ar galima mažinti laipsnį?

Gera naujiena: gerti mažinant laipsnį galima. Išgerto alkoholio eiliškumas neturio jokios reikšmės. Svarbūs yra tik išgerto alkoholio kiekis ir įvairių alkoholinių gėrimų suderinamumas. Nereikia meluoti bent jau sau: jeigu išgėrei daug degtinės, o vėliau užgėrei ją alumi, tai jaučiatės blogai dėl per didelio išgerto alkoholio kiekio, o ne dėl neteisingo eiliškumo. Kitą vertus, maišyti alų ir degtinę tikrai neverta.Geriau gerti vieną gėrimą viso vakarėlio metu. Pradėjote nuo vyno? Gerkite vyną! Pradėjote nuo degtinės? Gerkite degtinę iki vakarėlio pabaigos.

Nemaišykite putojančio vyno bei gazuotų gėrimų su kitų alkoholių. Gazuoti gėrimai pagreitina alkoholio įsisavinimą organizme.

Yra nuomonė, kad kuo tamsesnis yra gėrimas, to blogiau bus iš ryto. Iš dalies tame yra tiesos. Be etanolio alkoholiniuose gėrimuose yra įvairių priemaišų, kurie atsiranda gamybos procese. Viskyje šių priemaišų žymiai daugiau negu degtinėje, tačiau didesnę įtaką turi alkoholio kokybė. Todėl jeigu norite, kad iš ryto nebūtų pagirių – rinkitės kokybiškus gėrimus.

Ką daryti, jeigu išgėrėte per daug?

Jeigu jau vakare jaučiate, kad iš ryto bus blogai, jums gali padėti prevencinis vėmimas. Taip pat, priimkite kontrastinį dušą. Gerkite daug vandens su vitaminais ir mineralais, nes jums reikia papildyti elektrolitų balansą. Galite išgerti aktyvuotos anglies ir kitų absorbentų. Išgerkite vaistų su acetilsalicilo rūgšties pagrindu – jie malšina skausma ir gerina kraujotaką. Eikite miegoti: jei viską padarėte teisingai, pagirių iš ryto beveik nebus.

Kaip kovoti su pagiriomis? Ar galima malšinti pagirias alumi?

Alkoholinis gidas arba kaip gerti kad nebūtų pagirių?

Jokiais būdais negalima „atsipagirioti“, net ir tuo atveju, jeigu iš ryto jums labai blogai. Kai kas klaidingai mano, kad etanolis – efektyvus anestetikas. Tai netiesa. Galbūt trumpam jūs ir pasijusite geriau, tačiau tik padidinsite kepenų apkrovimą ir vėliau jums bus dar blogiau. Taip pat nereikia gerti kavos ir kitų gėrimų, kurie padidina širdies ir kraujagyslių sistemos apkrovimą. Geriau gerti daugiau sulčių arba vandens su vitaminais. Išgerkite tablečių nuo pagirių ir eikite į dušą arba į gryną orą.

Nepaisant to, kad alkoholyje yra daug kalorijų, iš ryto jums vistiek reikės padidinti cukraus kiekį kraujuje. Tik nereikia valgyti „sunkaus“ maisto – leiskite savo organizmui pailsėti. Suvalgykite špinatų ir bananų. Juose yra daug kalio, kuris papildys elektrolitų balansą. Pagaminkite sau kiaušinienę: kiaušiniuose yra daug taurino, kuris padės kepenims. Suvalgykite geros sriubos. Eilinį kartą pagalvokite apie tai, kad daugiau niekada negersite.

Rašyti komentarą