Kaip netrukdyti sau siekti užsibrėžtų tikslų?

Kaip netrukdyti sau siekti užsibrėžtų tikslų?

Jus tiksliai žinote ko norite, bet vietoj to, kad siekti savo tikslo, viską darote atvirkščiai? Pavyzdžiui, svajojate sulieknėti, bet negalite atsisakyti gabaliuko torto ar pyrago? Šiandien papasakosiu jums kaip nustoti būti priešu sau pačiam ir netrukdyti sau siekti užsibrėžtų tikslų.

 

 

A photo posted by LifeHacks (@lifehacks.lt) on

Mahatma Gandis buvo visiškai teisus. Kai veiksmai nesutampa su jūsų tikslais ir vertybėmis, atsiranda vidinė priešprieša. Jūs žinote, kad reikia kažką daryti: intensyviau dirbti, daugiau laiko leisti su šeima, sveikai maitintis, tačiau sąmoningai viską darote atvirkščiai.

Galite sugalvoti krūvą pasiteisinimų ir įtikinti save, kad esate pakeliui į savo svajonę. Bet pažvelkite tiesai į akis: jūs meluojate patys sau. Nuo jūsų veiksmų tiesiogiai priklauso jūsų rezultatai. Ir jeigu sąmoningai kenkiate sau, niekada neturėsite pasitikėjimo savo jėgomis. Vietoj to kentėsite nuo depresijos ir gyvenimo perspektyvų neturėjimo.

Ar gyvenate atsižvelgiant į savo tikslus ir vertybes? Ar nekenčiate dėl vidinių priešpriešų?

Man irgi taip būna. Aš dažnai tikrinu Facebook ir Instagram, nors žinau, kad tai atitraukia mane nuo darbo. Negaliu gyventi be sumuštinių su Nutella, nors žinau, kad dėl to niekada neturėsiu preso kubelių. Galiu ilgai nieko nerašyti, nors suprantu, kad dėl to ilgiau nepasieksiu savo tikslų.

Tiesa pasakius, mano veiksmai dažnai prieštarauja mano tikslams. Bent būtent mūsų veiksmai gali tapti ta varomąja jėga, kuri paskatins teigiamus pokyčius. Ir kitokio kelio nėra. Jeigu norite pasiekti savo tikslus, turite elgtis atitinkamai.

 

A photo posted by LifeHacks (@lifehacks.lt) on

 

Kiekviena diena turi būti ideali

Kiekvieną dieną mes visi turime 24 valandas. Jei nežinote ką daryti su šiuo laiku, jūsų gyvenime nebus teisingos krypties. Kitu atveju – sėkmė neišvengiama.

Pagalvokite, kaip praėjo jūsų diena? Pabandykite prisiminti viską, ką padarėte per dieną ir tiesiai atsakykite sau į šiuos klausimus:

  1. Ar elgiatės kaip žmogus, kuriuo norite būti?
  2. Jeigu visus metus elgsitės taip pat, kaip šiandien, ką jūs pasieksite?
  3. Jeigu jūs tikrai norėtumėt įgyvendinti savo svajones, kuo skirtųsi jūsų ideali diena nuo šios?
  4. Kaip turi atrodyti jūsų įprasta diena, kad galėtumėt įgyvendinti savo svajonę?

Vienas iš geriausių būdų sukurti idealų gyvenimą – įsivaizduoti savo idealią dieną. Kokia ji turi būti? Kas turėtų vykti kiekvieną dieną, kad galėtumėt gyventi taip, kaip svajojate?

Jūsų ideali diena turi būti grindžiama tik jūsų įsivaizdavimu apie gerą gyvenimą. Tik jūs galite nuspręsti kas jums reiškia laimė ir sėkmė.

Mano ideali diena atrodo maždaug taip:

  • 7-8 valandos stipraus sveiko miego;
  • Paprastas ir sveikas maistas;
  • 1 valanda fizinių pratimų;
  • 4-5 valandos darbo su savo projektais;
  • 1-2 valandos tobulėjimui;
  • 2-3 valandas skirti šeimai;

Nesvarbu koks bus šių veiksmų eiliškumas. Dienos negali būti visiškai identiškos. Jeigu daryčiau viską iš šio sąrašo, man dar liktų apie 4 valandas naršymui internete, serialams, bendravimui su draugais ir t.t. Be abejo, ne visos mano dienos panašios į idealią. Turbūt tik pusė jų.

Bet mes galime kontroliuoti tai, kaip leidžiame savo laiką. Jeigu abejosime, kad galime tai daryti, neišmoksime prisiimti atsakomybės už savo veiksmus.

Ką daryti:

  • Skirkite porą minučių tam, kad įsivaizduoti kaip turi atrodyti jūsų ideali diena.
  • Sudarykite veiksmų sąrašą, be kurių negali apsieiti jūsų ideali diena.
  • Pradėkite sekti kaip ir kam jūs leidžiate savo laiką. Kai pradėsite tai daryti, suprasite, kaip dažnai prieštaraujate patys sau.

Suprantu, kad pasakyti žymiai lengviau nei padaryti. Tačiau gyventi sąmoningai ir nuosekliai visai realu. Įmanoma pakeisti kenksmingus įpročius naudingais. Įmanoma tapti tuo žmogumi, kuriuo norite būti.

Motyvacija ir savireguliacijos teorija

 

A photo posted by LifeHacks (@lifehacks.lt) on

Jeigu jums trūksta motyvacijos, tai tikriausiai turite problemų su savo tikslais. Arba užsibrėžėte neteisingus tikslus, arba jie yra neapibrėžti, arba skiriate jiems nepakankamai laiko.

Pažiūrėkime, kokią psichologinę įtaką mums daro teisingi tikslai. Savireguliacija – tai psichologinis procesas, kuris randa nesutapimus tarp mūsų tikslų ir veiksmų bei paleidžia motyvaciją, kuri turi padėti mums pasiekti trokštamą lygį.

Savireguliacija veikia trimis kryptimis:

  1. Savikontrolė nustato, kaip gerai mes kažką darome šiuo metu.
  2. Savigarba lemia mūsų jausmus ir mintis.
  3. Refleksija nustato ar mūsų mintys ir jausmai atitinka mūsų tikslams.

Norint ne tik įvykdyti planą, bet ir pranokti jį, reikia įdėti žymiai daugiau pastangų nei atrodo iš pirmo žvilgsnio. Vietoj to, kad laukti idealių sąlygų, ruoškitės blogiausiam variantui. Vietoj to, kad neįvertinti laiko ir pastangų, kurių jums prireiks, pervertinkite jas.

Planų įgyvendinimas

Be abejo, pasiekti tikslą – sunki užduotis. Kitaip mus suktų vien sėkmingi žmonės. Labai dažnai mums nepavyksta susitvarkyti su vidinėmis problemomis, ir tai trukdo siekti savo svajonių.

Kaip galima palaikyti žmogų, einantį savo tikslo link, bet turintį problemų su motyvacija? Į pagalbą ateina tai, ką psichologai vadina ketinimų realizacija. Už pavyzdį paimsime maratono bėgikus, treniruojančius ištvermę. Kai jie pasiekia tašką, kuriame sunku bėgti toliau, jie pradeda galvoti apie sąlygas, dėl kurių gali sustoti: “Jeigu aš visiškai prarasiu regėjimą, aš sustosiu”.

Jeigu jūs iš anksto nenustatysite sąlygų, dėl kurių atsisakysite savo planų, greičiausiai mesite viską dar anksčiau. Dauguma žmonių sustoja, kai atsargoje dar yra apie 40% fizinių jėgų. Bet vien sąlygų nustatymo yra per mažai. Taip pat reikia apsvarstyti savo veiksmus, jei susidursite su šiomis sąlygomis.

Vienas mano draugas – geras pavyzdys. 10 metų jis buvo užkietėjusiu rūkaliu, surūkydavo po pusantro pakelio cigarečių per dieną. Prieš 3 metus jis netikėtai metė rūkyti. Kiekvieną kartą, kai jis atsiduria stresinėje situacijoje, kai jam būna sunki diena ar suveikia koks kitas trigeris, skatinantis užrūkyti, jis sako sau: “Jeigu aš rūkyčiau, dabar būtinai užtraukčiau dūmų” ir eina toliau užsiiminėti savo darbais.

Kai aš atsitraukiu nuo darbų – o taip būna dažnai, – aš paimu savo dienorašti ir rašau į jį savo tikslus. Tai vėl paleidžia motyvacija ir padeda patikslinti kryptį. Neužtenka vien norėti būti sėkmingu. Reikia planuoti ir būti pasirengusiam blogiausiam variantui. Reikia pasiruošti tokiems momentams, kai baigiasi motyvacija. Ir turite patys sukurti tokius trigerius, kurie padės ją grąžinti.

Ką daryti:

  • Apsvarstykite problemas, galinčias atsirasti jūsų kelyje. Kaip jūs į jas sureaguosite?
  • Apsvarstykite visas problemas, kurias tik galite sugalvoti. Sugalvokite tinkamą sprendimo būdą kiekvienai problemai.
  • Kai realiai susidursite su viena iš šių problemų – veikite pagal savo planą.

Pabaiga

Kaip praėjo jūsų diena? O kas bus rytoj?

Rytojaus nebus, jeigu nepradėsite veikti jau šiandien. Tai, kaip leidžiate savo dieną – puikus parodymas kuo jūs esate ir kuo tapsite. Neužtenka tik norėti geresnės ateities. Turite žinoti kokios ateities norite ir pradėti taip gyventi jau šiandien.

Nugalėtojai pradeda elgtis kaip nugalėtojai žymiai anksčiau, nei kažką laimi. Jeigu nepradėsite elgtis kaip nugalėtojai šiandien, rytoj negalėsite nugalėt.

Rašyti komentarą