Kodėl naudinga sąmoninga meditacija?

Kodėl naudinga sąmoninga meditacija?

Yra tūkstančiai nepriklausomų tyrimų bei mokslinių straipsnių, kurie patvirtina, kad sąmoninga meditacija mažina skausmą, gerina moralinę ir fizinę būklę. Taip pat sąmoninga meditacija padeda kovoti su stresu ir problemomis kasdieniniame gyvenime.

Štai kai kurios išvados, prie kurių priėjo mokslininkai:

Sąmoninga meditacija gali ženkliai sumažinti skausmą ir emocinę reakciją į jį. Tyrimai parodė, kad vidutinis skausmo „nemalonumo“ lygis gali būti sumažintas 57%. O patyrę medituotojai gali sumažinti šį lygį 93%.

Klinikiniai tyrimai demonstruoja, kad sąmoninga meditacija pakelia nuotaiką ir gyvenimo kokybę. Ypač tai pastebima tarp žmonių, kurie kenčia nuo chroniškų skausmų arba serga sunkiomis ligomis.

Sąmoninga meditacija pagerina atmintį, kūrybiškumą, koncentraciją ir reakciją.

Meditacija – geras būdas kovoti su nerimu, stresu ir irzlumu. Reguliariai medituojantys žmonės jaučiasi laimingesni, labiau patenkinti gyvenimu.

Sąmoninga meditacija – toks pat efektyvus būdas kovojant su depresija kaip ir vaistai bei psichologinė pagalba.

Meditacija gali susilpninti priklausomybę nuo narkotikų, alkoholio ir medicininių preparatų.

Meditacija stimuliuoja smegenų veiklą. Ji padidina pilkosios medžiagos apimtis tose smegenų vietose, kurios yra atsakingos už savimonę, užuojautą, savikontrolę ir dėmesį. Ji nuramina tas smegenų vietas, kurios generuoja streso hormonus.

Meditacija stimuliuoja imuninę sistemą. Meditaciją praktikuojantys žmonės rečiau serga širdies ir infekcinėmis ligomis bei vėžiu.

Praktikuojant sąmoningą meditavimą, galima sulėtinti senėjimo procesus organizme.

Meditacija pagerina širdies bei kraujagyslių būklę, sumažina spaudimą ir jo padidėjimo riziką.

Pagal “Mindfulness for Health” knygą.

One Response

  1. Sharlotė lapkričio 21, 2016

Rašyti komentarą