Dieta pagal kraujo grupę – kas tai ir koks jos veiksmingumas

Dieta pagal kraujo grupę

Visai gali būti, kad visą savo gyvenimą jūs maitinotės neteisingai. Būtent taip sako kai kurie mitybos specialistai, teigiantys, kad viskas užprogramuota mūsų kraujyje. Pabandykime išsiaiškinti, kas yra dieta pagal kraujo grupę, ar ji veiksminga ir kaip reikia maitintis priklausomai nuo jūsų kraujo grupės.

Kas yra dieta pagal kraujo grupę?

Kraujo grupės

Kraujo grupės

Idėja apie tai, kad kraujo grupė turi įtakos tam, kaip organizmas sugeba suvirškinti įvairius maisto produktus, kovoti su stresu ir reaguoti į fizinius krūvius šovė į galvą amerikiečių daktarui Peteriui D’Adamui. Remiantis šia teorija 1996 metais daktaras D’Adamas sukūrė dietą žmonėms, turintiems skirtingas kraujo grupes:

  • 1 (O) kraujo grupė. Laikantis dietos reikia valgyti daug baltymų iš mėsos, žuvies ir paukštienos. Reikia apriboti angliavandenių kiekį, produktus iš grūdų ir pupelių. Rekomendacijos šiai kraujo grupei panašios į paleo dietą.
  • 2 (A) kraujo grupė. Žmonės, turintys šią kraujo grupę, gerai suvirškina angliavandenius ir blogai – gyvulinės kilmės baltymus ir riebalus. Rekomenduojama valgyti augalinį maistą: daržoves, vaisius, pupeles, grūdus be glitimo. Reikia atsisakyti pieno produktų, mėsos, kavos ir alkoholio.
  • 3 (B) kraujo grupė. Galima valgyti daržoves, vaisius, pieno produktus, mėsą (išskyrus vištieną). Reikia atsisakyti kviečių, kukurūzų, pupelių ir pomidorų.
  • 4 (AB) kraujo grupė. Galima valgyti daržoves, vaisius, mėsą (bet ne raudoną), jūros gerybes, pieno produktus ir grūdus. Reikia atsisakyti pupelių, kukurūzų, jautienos ir alkoholio.

Daktaro D’Adamo knyga tapo bestseleriu, o dieta pagal kraujo grupę iki šiol turi daug pasekėjų visame pasaulyje.

Ką rodo moksliniai tyrimai?

Buvo atlikta daug tyrimų, kad nustatyti dietos efektyvumą, tačiau jų kokybė buvo labai prasta. 2013 metais mokslininkai atliko 1415 šios mitybos tyrimų, tačiau tik vienas iš jų kelia pasitikėjimą. Ir jis nepatvirtino dietos efektyvumo.

Dar vienas didelis tyrimas, kuriame dalyvavo 1455 žmonių irgi nenustatė dietos naudos.

Ar verta laikytis šios dietos?

Iš esmės ši dieta pakankamai sveika. Daktaras D’Adamas visiems rekomenduoja vengti apdoroto maisto ir paprastų angliavandenių, rinktis natūralius produktus ir vartoti papildus. Šių rekomendacijų pakanka, kad šiek tiek sumažinti svorį ir pagerinti sveikatą.

Dieta pagal kraujo grupę tokia pat efektyvi kaip ir sveika mityba.

Rašyti komentarą