Istorija žino nemažai atvejų, kai sėkmė pas verslininkus ateidavo ne jaunystėje. Janas Koumas sukūrė WhatsApp būdamas 35. Tiek pat buvo Jimmy Walesui, kai jis įkūrė Wikipedia. Zynga ir Intel įkūrėjams buvo virš 40 metų. Tačiau šie pavyzdžiai nereiškia, kad galima nekreipti dėmesio į įpročius, kurie padeda karjeroje ir versle. Mashable siūlo pagalvoti, ką iš žemiau pateikto sąrašo jūs jau spėjote padaryti.
- 1. Paruoškite „prisistatymą lifte”
- 2. Žinokite savo stipriąsias vietas
- 3. Žinokite savo silpnumus
- 4. Išmokite deleguoti
- 5. Sudarykite sąrašą dalykų, kurių neketinate daryti
- 6. Darykite tai, kuo galėsite didžiuotis
- 7. Mokykitės iš nesėkmių
- 8. Perženkite savo rėmus
- 9. Bent kartą padarykite tai, kas jus iš tikrųjų gąsdina
- 10. Išmokite ramiai klausytis atsiliepimų
- 11. Išmokite ramiai kritikuoti kitų darbą
- 12. Išmokite sakyti „NE”
- 13. Suburkite žmonių ratą, kuriais galite pasitikėti
- 14. Raskite žmones, kurie galės patarti karjeros klausimais
- 15. Išpuoselėkite savo virtualią asmenybę
- 16. Padirbėkite su LinkedIn paskyra
- 17. Turėkite geriausių darbų portfolio
- 18. Išmokite parduoti
- 19. Išmokite vesti derybas
- 20. Išmokite ginti savo nuomonę
- 21. Išmokite teisingai rašyti laiškus
- 22. Išmokite spausti ranką
- 23. Raskite planavimo sistemą, kuri tinka jums
- 24. Sužinokite savo produktyvumo ciklus
- 25. Raskite optimalų miego grafiką
- 26. Išmokite kovoti su stresu
- 27. Nustokite visą laiką atsiprašinėti
- 28. Įveikite „apsišaukėlio“ sindromą
- 29. Turėkite planą force majeure atvejui
- 30. Užsiimkite savo projektu
- 31. Investuokite į pensiją
- 32. Investuokite į save
- 33. Investuokite į pasaulį aplink save
- 34. Nuspręskite, ko jūs norite iš gyvenimo
- 35. Eikite link norimo darbo
1. Paruoškite „prisistatymą lifte”
Be abejo, laikui bėgant jūsų „prisistatymas lifte” keisis, tačiau klausimas „Kuo jūs užsiimat?” neturi būti netikėtu. Pagalvokite, ką būtent norite apie save papasakoti kai busite paklausti apie karjerą.
2. Žinokite savo stipriąsias vietas
Kitaip tariant, turite žinoti kokioje srityje jus sunku aplenkti. Serijinė verslininkė Tina Eisenberg sako, kad kiekvienas jos sėkmingas draugas gali lengvai atsakyti į šį klausimą. Tai gali būti smalsumas, entuziazmas, užsispyrimas ar bet kokia kita savybė, kuri padeda gerai atlikti darbą.
3. Žinokite savo silpnumus
Ir atvirkščiai, turite suprasti kokį darbą jums atlikti pavyksta ne taip gerai. Tai padės jums nuspręsti kokius darbuotojus teks samdyti ir kokius darbus jiems deleguoti.
4. Išmokite deleguoti
Niekas negali idealiai atlikti visų užduočių. Kuo aukščiai kylate karjeros laiptais, tuo geriau tai suprantate. Reikia išmokti atskirti dalykus, kurie verti jūsų dėmesio nuo tų, kuriuos galima deleguoti kitiems.
5. Sudarykite sąrašą dalykų, kurių neketinate daryti
Kylant karjeros laiptais jums teks susidurti su daugybe variantų ir galimybių. Ir nereikia gaišti energijos sutinkant daryti tai, ko jūs daryti nenorite. Būkite atviri su savimi: pagalvokite ir sudarykite sąrašą dalykų, kuriuos nesutinkate daryti. Sąrašas pravers tada, kai reikės apsispręsti dėl naujo darbo.
6. Darykite tai, kuo galėsite didžiuotis
Nesvarbu, ar norite pakeisti istoriją ar tiesiog dirbate dėl pinigų. Tvarkykite savo karjerą taip, kad galėtumėte didžiuotis kiekvienu CV punktu.
7. Mokykitės iš nesėkmių
Visi žmonės kartais nuo karto patyria nesėkmes. Svarbu padaryti teisingas išvadas bei panaudoti gautą patirtį ateityje.
8. Perženkite savo rėmus
Pavyzdžiui, jūs nesunkiai galite organizuoti 30 žmonių susitikimą. O ar galėsite susitvarkyti su 100 žmonių konferencija, kurią reikia organizuoti kitoje šalyje? Tokie iššūkiai smarkiai išplečia organizacinius sugebėjimus bei padeda suprasti, kur yra jūsų galimybių ribos.
9. Bent kartą padarykite tai, kas jus iš tikrųjų gąsdina
Tai – praeito punkto pratęsimas. Čia kalbama apie išėjimą iš komforto zonos. Tai gali būti kalba konferencijoje, pokalbis su bosu dėl didesnio atlyginimo ir t.t. Reikia išbandyti tai bent kartą, bent jau karjeros pradžioje.
10. Išmokite ramiai klausytis atsiliepimų
Hillary Clinton kartą pasakė:
Svarbu priimti kritiką rimtai, bet ne asmeniškai.
Turite suprasti, kad tai vienintelis būdas sužinoti, kur yra jūsų silpnosios pusės. Iš kitos pusės, jeigu labai artimai priimti kritiką, nuo jūsų savigarbos netrukus nieko nebeliks. Todėl paklausykite Hillary ir išmokite priimti kritiką kaip profesionalas.
11. Išmokite ramiai kritikuoti kitų darbą
Reikia išmokti ne tik klausyti kritikos, bet ir ramiai bei sąžiningai kritikuoti kitus.
12. Išmokite sakyti „NE”
Tai tik dvi raidės, tačiau atrodo, kad daugeliui iš mūsų jos yra pačios sunkiausios. Bet karjeroje labai svarbu laiku pasakyti „NE” ir apginti savo nuomonę.
13. Suburkite žmonių ratą, kuriais galite pasitikėti
Tik nereikia nuvertinti šio punkto. Jūsų ratas – tai vienas iš vertingiausių aktyvų jūsų karjeroje.
14. Raskite žmones, kurie galės patarti karjeros klausimais
Raskite bent keletą pažįstamų, kurie galės patarti jums karjeros klausimais įvairiose situacijose.
15. Išpuoselėkite savo virtualią asmenybę
Dauguma žmonių pamiršta, kokia svarbi yra informacija apie juos socialiniuose tinkluose bei Google paieškos rezultatuose. Bent jau pasistenkite pašalinti abejotinas nuotraukas bei įrašus socialiniuose tinkluose ir patikrinkite ką apie jus rašo pirmame Google puslapyje.
16. Padirbėkite su LinkedIn paskyra
LinkedIn paskyra – tai vienas iš pirmiausių dalykų į kurį žiūrės potencialūs darbdaviai ir klientai. Pasistenkite, kad ten viskas būtų taip, kaip naudinga jums.
17. Turėkite geriausių darbų portfolio
Šis patarimas tinka ne visiems, tačiau marketologams, žurnalistams ar dizainieriams – tai puikus būdas parodyti ką jie sugeba. Geriausiai, kad portfolio būtų prieinamas internete.
18. Išmokite parduoti
Išmokti parduoti reikia ir tuo atveju, jei neketinate turėti nieko bendro su pardavimais. Tiesa tame, kad pateikiant savo idėją viršininkui arba rašant motyvacinį laišką prie CV – jūs vis tiek bandote kažką parduoti.
19. Išmokite vesti derybas
Daugelyje atvejų – tai vienintelis būdas pasiekti tai, ką jūs norite ir ko esate verti. Jeigu jums prieš tai niekada neteko vesti derybų, pradėkite nuo smulkmenų. Pavyzdžiui, paprašykite viršininko apmokėti jums dalyvavimą konferencijoje arba seminare.
20. Išmokite ginti savo nuomonę
Tai ypač aktualu pokalbyje su žmonėmis, kurie užima aukštesnes pareigas.
21. Išmokite teisingai rašyti laiškus
Įsitikinkite, kad jūsų pranešimai parašyti profesionaliai.
22. Išmokite spausti ranką
Šis punktas gali pasirodyti nesvarbiu, tačiau tai vienas iš greičiausių būdų palikti gerą arba blogą pirmą įspūdį. Faktas: vienas iš žurnalo Fortune TOP-500 CEO reitingo papasakojo, kad jam reikėjo rinktis tarp dviejų kandidatų, kurių profesionalus lygis buvo vienodas. Ir jis išrinko tą, kuris geriau paspaudė jam ranką.
23. Raskite planavimo sistemą, kuri tinka jums
Galite daryti tai išmaniajame telefone, planšetėje ar paprastoje užrašų knygutėje, tačiau reikia pripratinti save vesti ToDo sąrašus. Tai padės jums efektyviau tvarkyti darbus.
24. Sužinokite savo produktyvumo ciklus
Nėra nieko blogesnio už darbą ne pilna jėga. Kažkas geriau dirba iš pačio ryto, kitas – vėlai vakare. Versti save dirbti tada, kai nėra energijos – ne geriausia išeitis.
25. Raskite optimalų miego grafiką
Tam, kad produktyviai dirbti – reikia gerai išsimiegoti. Taip pat, svarbu turėti miego grafiką ir laikytis jo.
26. Išmokite kovoti su stresu
Tokio pobūdžio problemas reikia spręsti kuo įmanoma greičiau. Jeigu patys to padaryti nesugebate, kreipkitės pas profesionalus.
27. Nustokite visą laiką atsiprašinėti
Jums, galbūt, atrodo, kad elgiatės mandagiai, tačiau pastoviai atsiprašinėjant, ypač už smulkius dalykus arba už tai, kas nuo jūsų nepriklauso, gadinate sau reputaciją, o pas aplinkinius atsiras abejonės dėl jūsų kompetencijos. Stenkitės atsiprašinėti tik tada, kai iš tikrųjų yra už ką.
28. Įveikite „apsišaukėlio“ sindromą
Kai tik pradedate darbą naujoje srityje arba buvote paaukštinti pareigose tik pasibaigus mokslams, sunku atsikratyti jausmo, kad suklaidinote aplinkinius dėl savo profesionalių savybių. Šio jausmo reikia atsikratyti kuo įmanoma anksčiau.
29. Turėkite planą force majeure atvejui
Įsivaizduokite, kad rytoj jus atleis iš darbo. Ką jūs darysite? Jeigu vienintelis atsakymas : „Panikuosiu“, pats laikas sudaryti planą tokiai netikėtai situacijai.
30. Užsiimkite savo projektu
Nėra nieko blogo tame, kad išbandyti savo jėgas ten, kur jūs senai norėjote, bet negalėjote ryžtis. Geriausiu atveju rasite naujas karjeros galimybes ir pajamų šaltinius, o blogiausiu – paįvairinsite darbo patirtį.
31. Investuokite į pensiją
Taip, apie pensiją reikia galvoti jau dabar.
32. Investuokite į save
Tam, kad būti vienu iš geriausių savo profesijoje, reikia pastoviai lavinti savo įgūdžius. Ir tam nebūtinai reikia siekti antro išsilavinimo.
33. Investuokite į pasaulį aplink save
Tai gali būti labdara arba savanoriška pagalba mažiau patyrusiam darbuotojui.
34. Nuspręskite, ko jūs norite iš gyvenimo
Jeigu jūs norite turėti gerą darbą iki 35 metų, apsispręskite kokiose srityse jūs tikrai nenorite dirbti, o taip pat, kokios darbo sąlygos jums tikrai nepriimtinos (pavyzdžiui, vadovas diktatorius). Suprasti, ko jūs nenorite žymiai lengviau negu suprasti ką norite.
35. Eikite link norimo darbo
Jeigu jūs jau apsisprendėte su savo norais, nedelskite nei minutės: tam kad padaryti karjerą, reikia daug laiko ir pastangų, todėl pradėkite jau dabar.