Pomodoro technika – laiko ir darbų planavimas

Pomodoro technika

Šiandien norėčiau jums papasakoti apie vieną mažai paplitusią, bet labai perspektyvią laiko ir darbų planavimo techniką. Jos pavadinimas šiek tiek keistas – Pomodoro technika (pomidoro, iš italų kalbos), tačiau ji yra labai rimta ir grindžiama įvairiais moksliniais tyrimais. Praktikoje ji irgi rodo gerus rezultatus. Ši svetainė ir šis straipsnis atsirado būtent jos dėka. Jums tikriausiai kyla klausimas, prie ko čia pomidorai? Viskas labai paprasta: šios technikos autorius naudojo pomidoro formos virtuvinį laikmatį, todėl technika ir gavo tokį keistą pavadinimą.

Bet apie viską nuo pradžios. Tikriausiai, ne vienas iš jūsų mėgsta atidėlioti darbus. Kai tik nusprendėte nuveikti ką nors naudingo, atsiranda bent keletą priežasčių to nedaryti: reikia patikrint elektroninį paštą, užeiti į Facebook’ą arba paplepėti su kuo nors per Skype. Galų gale, kam nors naudingam nebelieka laiko. Ir taip kiekvieną dieną. Pažįstama situacija? Man irgi. Būtent tam, kad kovoti su tokio pobūdžio tinguliu ir reikia planuoti savo laiką ir darbą. Šiandien papasakosiu jums kaip tai daryti naudojant Pomodoro techniką.

Kas yra Pomodoro technika?

Taigi, trumpai papasakosiu jums apie ją. Jums reikia sudaryti dienos darbų planą ir mažyčiais žingsniais šį planą vykdyti. Kiekvienas žingsnis susideda iš 25 minučių darbo, bei 5 minučių poilsio. Būtent tą žingsnį autorius ir pavadino Pomodoru. Po keturių Pomodorų ateina laikas ilgesniam poilsiui, kuriam reikia skirti apie 15-20 minučių. Kai laikmatis paskelbs apie tai, kad 25 minutės jau praėjo, prie užduoties pavadinimo reikia pažymėti kryželį (jeigu užduotis buvo atlikta). Jei dėl kažkokios priežasties užduoties neatlikote – pažymėkite tai brūkšniu. Vėliau šie žymėjimai bus labai naudingi kai norėsite sužinot kiek laiko užėmė tas ar kitas darbas, bei planuosite darbus sekančiai dienai.

Dabar išvardysiu tai, ko jums reikės pradžiai:

Pomodoro technika - laiko ir darbų planavimas

  • Pomodoras, arba koks nors kitas laikmatis;
  • Du darbų sąrašai. Pirmas – tai sąrašas darbu, kurie turi būt atlikti šiandien, o antras – bendras darbų sąrašas savaitei, mėnesiui ar metams.

Pomodoro technikos taisyklės

  • Kiekvienas Pomodoras susideda iš 25 minučių darbo ir 5 minučių poilsio;
  • Po keturių Pomodorų ateina laikas ilgesniam poilsiui. Skirkite jam 15-20 minučių;
  • Pomodorai nėra dalinami. Negali būti puse ar pusantro Pomodoro;
  • Jeigu Pomodoras prasidėjo, jis turi ir baigtis;
  • Jeigu jums teko sustabdyti darbą nepasibaigus Pomodorui, jis nėra užskaitomas ir jį reikia pradėti iš naujo (kryželis nededamas, o dedamas brūkšnys);
  • Jeigu jūs užbaigėte užduotį anksčiau laiko, tikrinkite ir analizuokite atliktą darbą kol Pomodoras nesuskambės;
  • Saugokite savo Pomodorus. Jeigu jums kas nors skambina – paprašykite, kad paskambintų vėliau. Pomodorą negalima dalinti. Nepamirškite to;
  • Jeigu darbui atlikti gali prireikti 5-7 Pomodorų, padalinkite jį į smulkesnius darbus;
  • Jeigu užduotis akivaizdžiai užtruks mažiau negu vienas Pomodoras, sujunkite jį su kitu.

Pomodoro technikos programos kompiuteriams

PomodoroApp – Tai nemokama programa, kurią galima naudoti kaip laikmatį bei planuoti darbus. Yra nemokamos versijos Windows, Mac ir Ubuntu operacinėms sistemoms.

Pomodoro technikos programėlės iOS prietaisams

Flat Tomato

Pomodoro plėtiniai naršyklėms

TimeDoser

Daugiau apie Pomodoro techniką skaitykite jo autoriaus svetainėje: Pomodoro Technique

Testas: Kaip gerai mokate valdyti savo laiką?

Kaip gerai mokate valdyti savo laiką?

Niekas nemėgsta vėluoti į susitikimus, perkelti darbus sekančiai dienai ir išgalvoti eilinius pasiaiškinimus. Bet tam, kad kovoti su šia problema, iš pradžių reikia suvokti  jos maštabą. Mes paruošėme jums testą, kuris padės suprasti, kokie yra jūsų laiko valdymo įgūdžiai. Patikrinkite save!

20 įpročių, žudančių jūsų produktyvumą

20 įpročių, žudančių jūsų produktyvumą

Aukštas produktyvumas – tai beveik privaloma savybė kiekvienam šiuolaikiniam žmogui. Teorijoje produktyviu gali tapti kiekvienas, tačiau praktikoje ne visada pavyksta tai realizuoti. Labai dažnai mes trukdome patys sau. Kokiais būdais? Skaitykite toliau ir ieškokite sutapimus.

Visi aplink viską spėja, tik ne jūs. Pažįstama situacija? Labai dažnai taip atsitinka dėl iš pirmo žvilgsnio visiškai nekaltų įpročių, kurie lėtai, bet užtikrintai sumažina jūsų produktyvumą. Norite protingai leisti kiekvieną gyvenimo minutę ir viską spėti? Štai jums sąrašas to, ko jokiais būdais negalima daryti.

  1. Blaškytis. Nuo išorinių dirgiklių niekur nepasislėpsi, bet kas jums pasakė, kad turite kreipti į juos dėmesį? Jeigu jums skambina, rašo ar beldžiasi į jūsų duris – tai dar nereiškia, kad privalote iš karto mesti tai, ką šiuo metu darote. Viskam, kas nesusiję su darbu, yra pertrauka.
  2. Neturėti tikslo. Paverskite savo svajones konkrečiais ir aiškiai suformuotais tikslais. Kol jūs to nepadarysite, svajonės taip ir bus tik svajonėmis, dėl kurių neišsipildymo laikas nuo laiko teks atsidūsti.
  3. Turėti per daug tikslų. Iš kitos pusės, nereikia planuoti daugiau, nei jūs realiai galite padaryti. Vis tiek jums nepavyks skirti pakankamai laiko kiekvienam tikslui. Svarbus yra ne kiekis, o kokybė.
  4. Prokrastinuoti. Kuo ilgiau mes kažką atidedam vėlesniam laikui, to didesnė tikimybė, kad niekada to nepadarysime. Tiesiog patikėkite: geriau padaryti dabar ir džiaugtis, nei eilinį kartą atidėti darbą ir pergyventi dėl to.
  5. Pakeisti tikrą gyvenimą televizoriumi. Jeigu serialų herojų gyvenimai ir realybės šou domina jus labiau negu šeimos nariai ir draugai – pats laikas kažką keisti savo gyvenime.
  6. Pamiršti apie reguliarų maitinimą. Taip, kartais būna tokie laikotarpiai, kai darbo yra tiek daug, kad nėra laiko net kažką užkasti, jau nekalbant apie visaverčius pietus. Deja, vidiniams organams to paaiškinti neįmanoma. Kol mes atsisakome maisto, jie dirba iš visų jėgų, išnaudojant paskutinius energijos likučius. Anksčiau ar vėliau tai gali baigtis ligonine.
  7. Nekontroliuoti išlaidų. Žmonės, kurie neseka ir nekontroliuoja savo finansų, neturi jokių šansų į normalų gyvenimą. Kontroliuoti savo pajamas ir išlaidas yra taip pat svarbu, kaip ir rūpintis sveikata.
  8. Gaišti laiką sprendžiant kitų žmonių problemas. Vienintelis žmogus, kuris turi kontroliuoti jūsų gyvenimą – tai jūs pats. Jūsų laikas – jūsų didžiausias turtas, todėl elkitės su juo atitinkamai.
  9. Neužrašinėti svarbių dalykų. Užrašai padeda nepasimesti tarp daugybės dalykų, kuriuos mes norime ir turime padaryti. Taip pat, tai puikus būdas duoti pailsėti smegenims ir pagerinti koncentraciją.
  10. Neturėti dienos tvarkaraščio. Aš nekalbu apie griežtą tvarkarašti, kuriame aprašyta ką turite daryti kiekvieną valandą. Kalbu apie bendrą planą dienai.
  11. Dirbti be pertraukų. Jūsų kūnui ir protui reikalingas poilsis – tai neginčijamas faktas. Kai tik jaučiate, kad pavargote, padarykite pertrauką.
  12. Daryti daug darbų vienu metu. Daryti daug darbų vienu metu – bloga idėja. Krūvis didelis, o rezultatas visada bus ne pačiu geriausiu. Kiekvienam darbui turi būti skirtas savo laikas.
  13. Atidėti asmeninius reikalus vėlesniam laikui. Kam išvis reikalingas darbas, jeigu dėl jo nelieka laiko gyvenimui? Net tada, kai turite labai daug darbo, įsitikinkite, kad bent pagrindiniai buitiniai reikalai yra sutvarkyti: sąskaitos apmokėtos, indai išplauti ir t.t.
  14. Prisiimti daug atsakomybės. Ambicijos arba jaudulys nugali jus ir priverčia imtis realizuoti kiekvieną naują idėją? Pabandykite trumpam atidėti. Gerai pagalvokite, įvertinkite esamus įsipareigojimus  ir nuspręskite ar apskritai verta imtis šio darbo.
  15. Siekti tobulybės. O, ta mitinė tobulybė. Mes puikiai žinome, kad ji neegzistuoja, tačiau vis tiek norime viską ir visada padaryti idealiai. Tai puikus būdas sugaišti laiką, kurį galima būtų leisti žymiai naudingiau.
  16. Nepriiminėti sprendimų. Sunkūs sprendimai ne šiaip sau vadinasi sunkiais. Tačiau jeigu jūs jo nepriimsite – tai padarys kas nors kitas ir ne faktas, kad būsite patenkinti rezultatu.
  17. Gauti nereikalingą informaciją. Betvarkė mintyse slopina net daugiau, nei betvarkė aplinkoje. Apribokite įeinančios informacijos kiekį. Užtenka atsisakyti kelių laisvalaikio svetainių peržiūros ir atlaisvinsite laiką svarbiems darbams.
  18. Nesirūpinti sveikata. Jūsų ambicijos ir siekiai neturės jokios prasmės, kai baigsis jėgos. Valgykite sveiką maistą, reguliariai treniruokitės ir skirkite pakankamai laiko miegui.
  19. Mesti kažką vidury kelio. Dalinkite kiekvieną užduotį į porą mažesnių. Toks požiūris padės susitvarkyti net su pačiais sunkiausiais darbais. Geležinė taisyklė: paskutiniai 10% darbo atima 90% laiko. Nepamirškite tai, kai planuosite laiką.
  20. Nepripažinti klaidų. Savo kaltės neigimas arba perkėlimas kam nors kitam negali pagerinti jūsų gyvenimo ir nepadeda siekti tikslų. Klaida – tai pamoka. Ją reikia išmokti ir eiti toliau.
Įvertinimai
( No ratings yet )
Patiko straipsnis? Pasidalink su draugais:
LifeHacks.lt
Comments: 1
  1. Vilius

    Ačiū, kad pasidalinai įsimečiau tą programėlę į naršyklė ir į telefoną.

    Kartais tikrai jautiesi, kaip visa diena praeina nieko reikšmingo nenuveikus.

Parašykite komentarą

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: