14 įpročių, dėl kurių jaučiatės pavargę

14 įpročių, dėl kurių jaučiatės pavargę

 

Miego trūkumas – ne vienintelė priežastis, dėl kurios jaučiate nuovargį bei energijos stoką. Įvairios smulkmenos, kurias darote (arba nedarote), naudoja jūsų fizinius ir protinius resursus. Čia surinkti populiariausi blogi įpročiai, dėl kurių jūs jaučiatės pavargę, bei pateikti paprasti patarimai, kurie padės jūsų organizmui likti žvaliam.

1. Jūs praleidžiate treniruotes, kai jaučiatės pavargę

Jūs praleidžiate treniruotes, kai jaučiatės pavargę

Dauguma žmonių klaidingai mano, kad jiems pavyks sutaupyti energijos, jeigu jie praleis treniruotę. Iš tikrųjų, treniruotės tik prideda jums jėgų. Džordžijos universitete atliktas tyrimas atskleidė, kad žmonės, kurie prieš tai nesportodavo, jau po 6 savaičių treniruočių pradėdavo jausti daugiau energijos. Be to, tam jiems užtekdavo trijų treniruočių per savaitę po 20 minučių kiekviena.

Fiziniai pratimai suteikia daugiau jėgų bei ištvermės, stimuliuoja širdies darbą, padeda organizmui įsisavinti daugiau deguonies bei naudingų medžiagų. Todėl sekantį kartą kai nenorėsite atlikti pratimų, bent jau išeikite į lauką pasivaikščioti.


Taip pat skaitykite:


2. Jūs geriate mažai skysčių

Jūs geriate mažai skysčių

Skysčių sumažėjimas organizme net 2 %, ženkliai sumažina energijos kiekį. Skysčių stoka organizme sumažina kraujo apimtį, o pats kraujas pasidaro labai tirštas. Dėl to širdžiai reikia daugiau jėgų, kad užtikrinti normalią kraujo cirkuliaciją.

3. Gaunate nepakankamai geležies

Gaunate nepakankamai geležies

Geležies stoka organizme gali padaryti jus lėtais, dirgliais ir silpnais. Kai raumenys ir ląstelės negauna pakankamai deguonies, jūs greičiau pavargstate. Tam, kad to išvengti bei sumažinti anemijos riziką, reikia įtraukti į racioną produktus, turinčius daug geležies: pupeles, žalias lapines daržoves, riešutus ir t.t. Jeigu pas jus atsirado geležies deficito simptomai, būtinai kreipkitės pas gydytoją, nes tai gali būti kito, rimtesnio susirgimo simptomu.

4. Jūs – perfekcionistas

Jūs - perfekcionistas

Pastovus tobulybės siekimas (kuri, sutikite, yra neįmanoma) – priverčia jus daugiau ir ilgiau dirbti. Jūs užsibrėžiate sau labai sunkius ar neįgyvendinamus tikslus ir dėl to negaunate pasitenkinimo. Tokiais atvejais rekomenduojama apriboti laiką, skirta projektui ir griežtai laikytis grafiko. Po kurio laiko pamatysite, kad papildomas laikas, kurį jūs skyrėte darbui, neturėjo jokios įtakos jo kokybei.


Taip pat skaitykite:


5. Darote iš musės dramblį

Darote iš musės dramblį

Jeigu kiekvieną kartą, kai viršininkas kviečia jus pas save, bijote, kad būsite atleisti iš darbo, reiškia jūs linkę viską dramatizuoti. Toks nerimo jausmas paralyžiuoja bei nusenkina jus. Sekantį kartą, kai vėl galvosite apie ką nors blogo, giliai įkvėpkite ir paklauskite savęs, kokia tikimybė, kad išsipildys blogiausias jūsų sugalvotas scenarijus. Pasivaikščiojimai gryname ore, meditacija, fiziniai pratimai bei pokalbiai su draugais padės jums susitvarkyti su nerimu ir į viską žiūrėti realistiškiau.


Taip pat skaitykite:


6. Jūs nepusryčiaujate

Jūs nepusryčiaujate

Maistas – tai kuras mūsų organizmui. Net ir tada kai mes miegame, organizmas vistiek naudoja energiją, nes turi palaikyti kraujo bei deguonies cirkuliaciją. Todėl iš ryto organizmui reikia papildomo kuro. Jeigu praleisite pusryčius – visą dieną jausitės pavargę.

7. Valgote daug greito maisto

Valgote daug greito maisto

Produktai, kuriuose yra daug cukraus ir paprastų angliavandenių, turi aukštą glikemijos indeksą. Tai reiškia, kad jie prisideda prie staigaus cukraus lygio kraujyje padidėjimo. O dažni cukraus lygio šuoliai dažnai būna nuovargio priežastimi. Stenkitės kontroliuoti cukraus lygį kraujyje, reguliariau valgykite patiekalus iš kruopų, grūdų ir daržovių.

8. Jūs nemokate pasakyti “NE”

Jūs nemokate pasakyti "NE"

Noras visiems įtikti dažnai būna energijos švaistimo priežastimi. Be to, dėl tokio elgesio pas jus gali atsirasti apmaudo ir pykčio jausmai. Kai jūsų vaiko mokytoja prašo iškepti sausainius visai klasei, arba kai viršininkas prašo ateiti į darbą sekmadienį – jūs neprivalote sutikti. Išmokite pasakyti NE. Psichologai rekomenduoja tokį pratimą: pabandykite garsiai pasakyti NE, kai važiuojate vieni savo automobilyje. Kai išgirsite, kaip sakote šį žodį, ateityje jums bus žymiai lengviau pasakyti jį tada, kai to reikės.

9. Jūsų biure – betvarkė

Jūsų biure - betvarkė

Betvarkė ant darbo stalo išsekina jus psichologiškai, sulėtina smegenų gebėjimą apdoroti informaciją ir neleidžia susikoncentruoti ties darbo. Darbo dienos pabaigoje sudėkite viską į savo vietas. Taip sekančią darbo dieną pradėsite teigiamoje aplinkoje.

10. Jūs dirbate atostogų metu

Jūs dirbate atostogų metu

Elektroninio pašto dėžutės tikrinimas vietoj ramaus poilsio prie baseino gali atimti iš jūsų paskutines jėgas ir sukelti visišką išsekimą. Atostogų metu pasistenkite visiškai pamiršti apie darbą ir leiskite sau pailsėti. Tai leis jūsų smegenims ir kūnui atgauti jėgas, todėl po atostogų galėsite dirbti žymiai efektyviau. Geras poilsis padarys jus efektyvesniu ir produktyvesniu.

11. Jūs išgeriate taurę vyno prieš miegą

Jūs išgeriate taurę vyno prieš miegą

Kai kurie žmonės priprato išgerti porą taurių vyno prieš miegą ir yra įsitikinę, kad tai padeda jiems atsipalaiduoti. Iš tikrųjų, toks įprotis dažniausiai turi priešingą poveikį. Iš pradžių alkoholis slopina centrinę nervų sistemą ir padeda atsipalaiduoti. Bet galiausiai, jis sutrikdo miegą. Kai organizmas įsisavina alkoholį, tai sukelia adrenalino lygio šuolį. Todėl yra didelė tikimybė, kad po alkoholio vartojimo, jūs staiga pabusite vidurį nakties. Tam, kad išvengti miego sutrikimų, rekomenduojama susilaikyti nuo alkoholinių gėrimų vartojimo bent 3-4 valandas prieš miegą.


Taip pat skaitykite:


12. Jūs tikrinate elektroninį paštą prieš miegą

Jūs tikrinate elektroninį paštą prieš miegą

Mirganti ekrano šviesa sutrikdo organizmo natūralų dienos ritmą ir slopina melatonino lygį, kuris atsakingas už miego ciklus. Nors kiekvienas žmogus individualiai reaguoja į ekranų šviesą, specialistai rekomenduoja nenaudoti skaitmeninių prietaisų bent valandą prieš miegą. Jeigu negalite eiti miegoti nepatikrinus įeinančiųjų pranešimų, bent jau laikykite ekraną 35 centimetrų atstumu nuo akių.


Taip pat skaitykite:


13. Dienos metu pasikliaunate tik kofeinu

Dienos metu pasikliaunate tik kofeinu

Nėra nieko blogo tame, kad dieną pradedate nuo aromatinio kavos puodelio. Įvairūs tyrimai parodė, kad per dieną galima išgerti iki 3 puodelių kavos nesukeliant žalos savo sveikatai. Tačiau piktnaudžiavimas kofeinu gali sukelti rimtas problemas jūsų miegui. Kofeinas blokuoja adenoziną – aktyvių ląstelių šalutinį produktą, kuris padeda mums užmigti. Taip pat, nerekomenduojama gerti kavą po pietų, nes kofeinas gali turėti poveikį miegui net po 6 valandų nuo to laiko, kai buvo išgerta kava.

14. Ilgai miegate savaitgaliais

Ilgai miegate savaitgaliais

Jei šeštadienį ilgai neisite miegoti, o sekmadienį pramiegosite pusę dienos, jums bus sunku užmigti sekmadienio vakare. Galų gale, pirmadienį jausitės pavargę ir neišsimiegoję. Jeigu dėl kažkokių priežasčių šeštadienį negalite eiti miegoti įprastu laiku, bent jau priverskite save atsikelti anksčiau sekmadienį.

Rašyti komentarą