Gilios meditacijos technika arba pradėkite medituoti

Gilios meditacijos technika

Turbūt, apie meditaciją girdėjo visi ir tikriausiai – visiškai skirtingus dalykus. Iš dalies taip yra dėl didelio skaičiaus egzistuojančių meditacijos technikų.

Medituoti galima po porą minučių per dieną, o galima išeit į specialiai tam skirtą vietą ir medituoti kelias savaites. Paskutinis variantas ypač įdomus, o žinantys žmonės lygina tai su antru gimimu.

Nieko sunkaus ir stebuklingo

Kaip rodo mano patirtis, dauguma žmonių laiko meditaciją kažkuo stebuklingu ir mistiniu. Kažkuo, kas prieinama ne visiems, ką žmonės daro specialiuose Indijos šventyklose arba jogos salėse. Tai netiesa. Meditacija labiau panaši į protinį įkrovimą, o tiksliau – iškrovimą. Kaip dantų valymas, tik šiuo atveju valomos mintys. Meditacija tik treniruoja gebėjimą atsikratyti nuo nepertraukiamo minčių srauto, kuris lydi žmones kasdieniniame gyvenime. Meditacija moka sustabdyti vidinį dialogą.

Dar daugiau neaiškumų įneša daugybė įvairių meditacijos technikų egzistavimas. Jų yra šimtai: nuo labai paprastų iki labai sudėtingų. O žmonės gi ne visada randa paprastą techniką. Kaip rezultatas – pas juos nieko neišeina. Ir jie praranda tikėjimą, pradeda galvoti, kad tai neveikia.

Mano meditacijos technika

Noriu pasidalinti su jumis labai paprasta meditacijos technika, apie kurią aš perskaičiau Yogani knygoje Deep Meditation. Deja, knyga yra anglų kalba, todėl nusprendžiau trumpai papasakoti apie šią techniką lietuviškai.

Gilios meditacijos technika

Tikriausiai, jums ne kartą teko girdėti tokį žodį kaip “mantra“. Jis reiškia žodį arba žodžių ar garsų rinkinį, kartojamą kelis, keliolika ar dar daugiau kartų. Tai leidžia išmest iš galvos visas mintis ir taip sustabdyt vidinį dialogą. Būtent naudojant mantrą mes ir bandysime medituoti.

Gilios meditacijos technika

Kaip mantrą Yogani siūlo naudoti žodžių junginį “I Am” (“Aš esu” angliškai). Autorius rekomenduoja naudoti būtent anglišką šių žodžių variantą, nepaisant to, kokia yra jūsų gimtoji kalba, nes meditacijoje svarbūs garsai, o ne žodžių reikšmė. Iš tikrųjų, jūs galite naudoti bet kokį žodį, frazę ar garsą. Tai nesvarbu. Galite kartoti “I Am”, “Aš esu”, “Lietuva” ar bet ką kitą.

Meditacijai prireiks 20 minučių, per kurias jums niekas neturi trukdyti. Atsisėskite patogioje vietoje ir pasirinkit patogią pozą. Tik nebandykite medituoti atsigulus. Dažniausiai tai baigiasi tuo, kad jūs užmigsite.

Nustatykite žadintuvą taip, kad jis suveiktų po 20 minučių ir įjunkite kokią nors ramią melodiją. Užmerkite akis ir atsipalaiduokite. Įsižiūrėkite į tamsą ir į spalvotas dėmes, kurie atsiras kai užmerksite akis. Nesijaudinkite, jūs neturite pamatyt ten nieko ypatingo, tai tik chaotiškos dėmės. Porą kartų įkvėpkite ir iškvėpkite orą. Dabar galite pradėti kartoti savo mantrą. Įsiklausykite į vidinę tylą, kuri atsiras po to.

Jūsų smegenys vėl grįš prie įprastų minčių. Tai normalu. Taip ir turi būti. Kai tik suvoksite, kad į jūsų galvą grįžo mintys – pradėkite kartoti mantrą iš naujo. Letai, niekur neskubėdami. Vėl įsiklausykite į tylą. Smegenyse vėl atsiras mintys…

Nesistenkite visiškai atsikratyti visų minčių. Vargu ar jums tai pavyks. Ir svarbiausiai, nenusivilkite ir nekaltinkite savęs, jeigu ne viskas išeis iškart. Pas jus būtinai atsiras mintys “man nusibodo čia sėdėt” ar “gal šiandien jau gana?”. Nieko baisaus. Pradėkite kartoti mantrą iš naujo.

Nereikia sieti mantros ištarimo su kvėpavimu. Nekreipkite dėmesio į kvėpavimą. O jeigu atkreipėte, vėl pradėkite kartoti mantrą.

Gali atsitikt taip, kad kas nors užeis į patalpas, kuriose jūs medituojate, ar paskambins jums telefonu. Nieko baisaus. Tiesiog pridėkite prie planuotų 20 minučių dar šiek tiek laiko.

Nereikia tikėtis kažkokio rezultato ar prašvietimo. Tiesiog medituokit. Bent kartais, o geriau – reguliariai. Po truputi ateis pakeitimai. Tik nereikia jų laukt 🙂

Ir pabaigai, šiek tiek meditacijai skirtos muzikos:

One Response

  1. meditacija rugsėjo 20, 2017

Rašyti komentarą