Gilios meditacijos technika arba pradėkite medituoti

Gilios meditacijos technika

Turbūt, apie meditaciją girdėjo visi ir tikriausiai – visiškai skirtingus dalykus. Iš dalies taip yra dėl didelio skaičiaus egzistuojančių meditacijos technikų.

Medituoti galima po porą minučių per dieną, o galima išeit į specialiai tam skirtą vietą ir medituoti kelias savaites. Paskutinis variantas ypač įdomus, o žinantys žmonės lygina tai su antru gimimu.

Nieko sunkaus ir stebuklingo

Kaip rodo mano patirtis, dauguma žmonių laiko meditaciją kažkuo stebuklingu ir mistiniu. Kažkuo, kas prieinama ne visiems, ką žmonės daro specialiuose Indijos šventyklose arba jogos salėse. Tai netiesa. Meditacija labiau panaši į protinį įkrovimą, o tiksliau – iškrovimą. Kaip dantų valymas, tik šiuo atveju valomos mintys. Meditacija tik treniruoja gebėjimą atsikratyti nuo nepertraukiamo minčių srauto, kuris lydi žmones kasdieniniame gyvenime. Meditacija moka sustabdyti vidinį dialogą.

Dar daugiau neaiškumų įneša daugybė įvairių meditacijos technikų egzistavimas. Jų yra šimtai: nuo labai paprastų iki labai sudėtingų. O žmonės gi ne visada randa paprastą techniką. Kaip rezultatas – pas juos nieko neišeina. Ir jie praranda tikėjimą, pradeda galvoti, kad tai neveikia.

Mano meditacijos technika

Noriu pasidalinti su jumis labai paprasta meditacijos technika, apie kurią aš perskaičiau Yogani knygoje Deep Meditation. Deja, knyga yra anglų kalba, todėl nusprendžiau trumpai papasakoti apie šią techniką lietuviškai.

Gilios meditacijos technika

Tikriausiai, jums ne kartą teko girdėti tokį žodį kaip “mantra“. Jis reiškia žodį arba žodžių ar garsų rinkinį, kartojamą kelis, keliolika ar dar daugiau kartų. Tai leidžia išmest iš galvos visas mintis ir taip sustabdyt vidinį dialogą. Būtent naudojant mantrą mes ir bandysime medituoti.

Gilios meditacijos technika

Kaip mantrą Yogani siūlo naudoti žodžių junginį “I Am” (“Aš esu” angliškai). Autorius rekomenduoja naudoti būtent anglišką šių žodžių variantą, nepaisant to, kokia yra jūsų gimtoji kalba, nes meditacijoje svarbūs garsai, o ne žodžių reikšmė. Iš tikrųjų, jūs galite naudoti bet kokį žodį, frazę ar garsą. Tai nesvarbu. Galite kartoti “I Am”, “Aš esu”, “Lietuva” ar bet ką kitą.

Meditacijai prireiks 20 minučių, per kurias jums niekas neturi trukdyti. Atsisėskite patogioje vietoje ir pasirinkit patogią pozą. Tik nebandykite medituoti atsigulus. Dažniausiai tai baigiasi tuo, kad jūs užmigsite.

Nustatykite žadintuvą taip, kad jis suveiktų po 20 minučių ir įjunkite kokią nors ramią melodiją. Užmerkite akis ir atsipalaiduokite. Įsižiūrėkite į tamsą ir į spalvotas dėmes, kurie atsiras kai užmerksite akis. Nesijaudinkite, jūs neturite pamatyt ten nieko ypatingo, tai tik chaotiškos dėmės. Porą kartų įkvėpkite ir iškvėpkite orą. Dabar galite pradėti kartoti savo mantrą. Įsiklausykite į vidinę tylą, kuri atsiras po to.

Jūsų smegenys vėl grįš prie įprastų minčių. Tai normalu. Taip ir turi būti. Kai tik suvoksite, kad į jūsų galvą grįžo mintys – pradėkite kartoti mantrą iš naujo. Letai, niekur neskubėdami. Vėl įsiklausykite į tylą. Smegenyse vėl atsiras mintys…

Nesistenkite visiškai atsikratyti visų minčių. Vargu ar jums tai pavyks. Ir svarbiausiai, nenusivilkite ir nekaltinkite savęs, jeigu ne viskas išeis iškart. Pas jus būtinai atsiras mintys “man nusibodo čia sėdėt” ar “gal šiandien jau gana?”. Nieko baisaus. Pradėkite kartoti mantrą iš naujo.

Nereikia sieti mantros ištarimo su kvėpavimu. Nekreipkite dėmesio į kvėpavimą. O jeigu atkreipėte, vėl pradėkite kartoti mantrą.

Gali atsitikt taip, kad kas nors užeis į patalpas, kuriose jūs medituojate, ar paskambins jums telefonu. Nieko baisaus. Tiesiog pridėkite prie planuotų 20 minučių dar šiek tiek laiko.

Nereikia tikėtis kažkokio rezultato ar prašvietimo. Tiesiog medituokit. Bent kartais, o geriau – reguliariai. Po truputi ateis pakeitimai. Tik nereikia jų laukt 🙂

Kodėl naudinga sąmoninga meditacija?

Kodėl naudinga sąmoninga meditacija?

Kodėl naudinga sąmoninga meditacija?

Yra tūkstančiai nepriklausomų tyrimų bei mokslinių straipsnių, kurie patvirtina, kad sąmoninga meditacija mažina skausmą, gerina moralinę ir fizinę būklę. Taip pat sąmoninga meditacija padeda kovoti su stresu ir problemomis kasdieniniame gyvenime.

Štai kai kurios išvados, prie kurių priėjo mokslininkai:

  • Sąmoninga meditacija gali ženkliai sumažinti skausmą ir emocinę reakciją į jį. Tyrimai parodė, kad vidutinis skausmo „nemalonumo“ lygis gali būti sumažintas 57%. O patyrę medituotojai gali sumažinti šį lygį 93%.
  • Klinikiniai tyrimai demonstruoja, kad sąmoninga meditacija pakelia nuotaiką ir gyvenimo kokybę. Ypač tai pastebima tarp žmonių, kurie kenčia nuo chroniškų skausmų arba serga sunkiomis ligomis.
  • Ji pagerina atmintį, kūrybiškumą, koncentraciją ir reakciją.
  • Meditacija – geras būdas kovoti su nerimu, stresu ir irzlumu. Reguliariai medituojantys žmonės jaučiasi laimingesni, labiau patenkinti gyvenimu.
  • Meditacija – toks pat efektyvus būdas kovojant su depresija kaip ir vaistai bei psichologinė pagalba.
  • Ji gali susilpninti priklausomybę nuo narkotikų, alkoholio ir medicininių preparatų.
  • Meditacija stimuliuoja smegenų veiklą. Ji padidina pilkosios medžiagos apimtį tose smegenų vietose, kurios yra atsakingos už savimonę, užuojautą, savikontrolę ir dėmesį. Ji nuramina tas smegenų vietas, kurios generuoja streso hormonus.
  • Meditacija stimuliuoja imuninę sistemą. Ją praktikuojantys žmonės rečiau serga širdies ir infekcinėmis ligomis bei vėžiu.
  • Praktikuojant meditavimą, galima sulėtinti senėjimo procesus organizme.
  • Meditacija pagerina širdies bei kraujagyslių būklę, sumažina spaudimą ir jo padidėjimo riziką.

Ir pabaigai, šiek tiek meditacijai skirtos muzikos:

Gilios meditacijos technika arba pradėkite medituoti
5 (100%) 2 žm. balsavo

2 Comments

  1. meditacija rugsėjo 20, 2017
  2. i am lapkričio 1, 2018

Rašyti komentarą