Kodėl atsiranda celiulitas ir kaip jo atsikratyti

Kodėl atsiranda celiulitas ir kaip jo atsikratyti

Bandome išsiaiškinti, kodėl moterys negali išvengti celiulito atsiradimo, ir papasakosime, ką galima padaryti, kad celiulitas atsirastų kuo įmanoma vėliau.

Moterų odos struktūros ypatumai yra pagrindinė celiulito atsiradimo priežastis. Prie lipodistrofijos (celiulito) atsiradimo prisideda ir kiti veiksniai:

  • hormonų lygio pasikeitimai;
  • mitybos režimo sutrikimai;
  • fizinio aktyvumo stoka;
  • stresas;
  • rūkymas.

Vyrai taip pat kenčia dėl odos reljefo pokyčių, bet tai visai ne celiulitas. Taip atsitinka dėl pernelyg didelio moteriško lytinio hormono kaupimosi tam tikrose vyro kūno vietose. Bet padidinus fizinį aktyvumą, vyrų organizme pradeda vyrauti testosteronas, kuris gana greitai pašalina odos pažeidimus.

Moters kūne šis procesas neįmanomas: pagrindinis jos hormonas yra estrogenas. Normaliam moters kūno funkcionavimui reikalingas šio hormono kiekis kaupiasi konkrečiose vietose: klubuose, sėdmenyse, rečiau ant pilvo. Tai lemia klasikinio celiulito atsiradimą.

Dažnai tenka girdėti, kad prieš 30 metų celiulitas neegzistavo. Tai netiesa, jis buvo visada, o moterų fiziologija ir anatomija nepasikeitė. Celiulitas tapo ryškesnis dėl hipodinamijos (kūno raumenų veiklos susilpnėjimo) paūmėjimo, estrogenų turinčių produktų vartojimo augimo ir grožio standartų pakeitimų – į celiulitą pradėjo kreipti daugiau dėmesio.

Celiulitas – atsiradimo etapai

Yra keturi celiulito susidarymo etapai:

  1. Pirma stadija. Riebalinių audinių keitimo procesas beveik nematomas ir nesukelia nepatogumų. Celiulitą galima atpažinti iš šių požymių: patinimas, smulkių mėlynių atsiradimas nuo nedidelių smūgių, o įbrėžimai ant „celiulitinių“ kūno dalių užgyja ilgiau.
  2. Antra stadija. Jei įtempti raumenis, probleminėse vietose bus pastebimas celiulitas. Kūno temperatūra šiose vietose tampa šiek tiek žemesnė, o oda išbalsta. Požymiai: poodinių riebalų storio padidėjimas, kapiliarų pralaidumo išsiplėtimas ir padidėjimas, mikroskopiniai kraujavimai.
  3. Trečias etapas. Šiame etape pokyčiai yra tokie ryškūs, kad ateina laikas skambinti varpais. Edema stiprėja – kraujagyslės suspaudžiamos, oda atšąla. Mažėja odos jautrumas probleminėse vietose.
  4. Ketvirtas etapas. Šiame etape atsikratyti celiulito įmanoma tik su chirurginės operacijos pagalba. Tai jau nėra tik kosmetinė problema – riebaliniai audiniai stipriai suspaudžia kraujagysles.

Celiulito atsiradimo prevencija

Vandens aerobika
Vandens aerobika – puiki celiulito prevencinė priemonė

Padėti išvengti celiulito gali bendras gyvenimo būdo pakeitimas. Labai svarbu gerti pakankamai vandens ir sveikai maitintis. Gera prevencinė priemonė – vandens aerobika kartu su specialiais pratimais, kurių tikslas – pašalinti edemas ir riebalų sankaupas. Reikėtų pažymėti, kad paveldimos fiziologinės moters savybės kartais gali sužlugdyti visas pastangas. Kai kuriais atvejais teks su tuo susitaikyti, bet nereikia nuleisti rankų. Kiekvienos moters oda yra skirtinga. Jei tinkamai pasirinkti celiulito profilaktikos ir gydymo programą, galima pamiršti šią nemalonią problemą.

Kaip atsikratyti celiulito

Šiuolaikinėje medicininėje kosmetologijoje yra daugybė skirtingų procedūrų. Pradiniams pokyčiams gydyti naudojamas rankinis masažas, slėgio terapija, vakuuminis masažas. Tokios procedūros suteikia greitą, bet trumpalaikį efektą: jų pagrindinis poveikis yra padidinti skysčio nutekėjimą.

Kalbant apie išorinio naudojimo priemones, jos daro terapinį poveikį tik viršutiniams odos sluoksniams. Jei produktas drėkina, jis drėkina tik viršutinį odos sluoksnį. Jei kremas turi šildantį poveikį, jis sustiprina giliųjų odos sluoksnių ir net raumenų kraujotaką. Bet tai tik papildoma, o ne pagrindinė pagalba kovojant su celiulitu – gera kraujotaka sumažina ar pašalina edemą, padidina limfodrenažą ir sustiprina medžiagų apykaitą.

6 pratimai, kurie padės sumažinti celiulitą jau po 2 savaičių

Celiulitas atsiranda, kai žmogus turi per daug riebalinių audinių ir mažai raumenų. Tai nėra kosmetinė problema, todėl ją galima pašalinti tinkamai maitinantis, masažuojant ir atliekant tinkamą treniruočių programą. Mes paruošėm jums treniruočių programą iš 6 pratimų, kuri padės užauginti raumenis ir sumažinti klubų bei sėdmenų apimtį.

Pratimas Nr. 1

Pratimas Nr. 1 nuo celiulito
Pratimas Nr. 1 nuo celiulito

Kaip daryti: Atsigulkite ant dešinio šono ir atsiremkite į dilbį. Pakelkite kairę koją nuo grindų 10-30 cm ir 5 sekundes laikykite šioje padėtyje, tada lėtai nuleiskite. Pakartokite pratimą su dešinę koją.

Kiek: 2 ratai po 12 kartų kiekvienai pusei.

Pratimas Nr. 2

Pratimas Nr. 2 nuo celiulito
Pratimas Nr. 2 nuo celiulito

Kaip daryti: Atsiremkite rankomis į grindis ir užimkite tokią pat pozą kaip ir darant atsispaudimus. Sulenkite dešinę koją ir pritraukite prie pilvo. Tada ištieskite koją ir pakelkite ją nuo grindų 13-20 cm. Pakartokite pratimą su kaire koja.

Kiek: 3 ratai po 8 kartus.

Pratimas Nr. 3

Pratimas Nr. 3 nuo celiulito
Pratimas Nr. 3 nuo celiulito

Kaip daryti: Paimkite vieną hantelį į rankas ir atsistokite tiesiai. Kojos turi būti pečių lygyje. Įkvėpdami, pradėkite lėtai leistis žemyn, lenkdami kelius. Leiskitės žemyn tol, kol šlaunys bus lygiagretės grindims. Tada, iškvėpdami, atsistokite tiesiai.

Kiek: 3 ratai po 20 pritupimų.

Pratimas Nr. 4

Pratimas Nr. 4 nuo celiulito
Pratimas Nr. 4 nuo celiulito

Kaip daryti: Atsistokite tiesiai, paimkite 2 hantelius į rankas, kojos pečių lygyje. Pradėkite lėtai lenktis į priekį su tiesia nugara ir žemyn nuleistomis rankomis. Nusilenkite taip žemai, kiek galite. Tada lėtai grįžkite į pradinę padėtį.

Kiek: 5 ratai po 12 kartų.

Pratimas Nr. 5

Pratimas Nr. 5 nuo celiulito
Pratimas Nr. 5 nuo celiulito

Kaip daryti: Atsistokite ant kelių, ištiesintomis rankomis atsiremkite į grindis, nugara turi būti tiesi. Pradėkite lėtai kelti vieną koją į viršų, o kėlimo viršūnėje užfiksuokite judesį kelioms sekundėms ir grįžkite į pradinę padėtį. Atlikite pratimą su kita koja.

Kiek: 2 ratai po 15 kartų su kiekviena koja.

Pratimas Nr. 6

Pratimas Nr. 6 nuo celiulito
Pratimas Nr. 6 nuo celiulito

Kaip daryti: Pastatykite kojas šiek tiek plačiau nei pečiai, sulenkite jas ir uždėkite rankas ant pakaušio. Tada iš visų jėgų pašokit į viršų, išmesdami rankas ir kojas į orą „žvaigždutės“ forma. Nusileidus ant grindų grįžkite į pradinę padėtį.

Kiek: 2 ratai po 20 šuolių.

Kad rezultatai būtų matomi kuo greičiau, darykite šiuos pratimus pagal programą: 2 dienos treniruočių, 1 dieną poilsio – ir taip 2 savaitės.

Anticeliulitinis masažas

Anticeliulitinis masažas – vienas iš efektyviausių būdų kovoti su šia problema. Mokėti daryti jį privalo kiekviena mergina. Be to, jei darysite masažą teisingai ir reguliariai, rezultato ilgai laukti nereikės.

Darant anticeliulitinį masažą bus reikalingi:

  • šepetys su natūraliais šeriais;
  • kūno šveitiklis su didelėmis granulėmis;
  • aliejus kūnui;
  • nedidelis silikoninis puodelis ar dubenėlis.

Darant masažą būkite itin atsargūs. Po jo neturėtų likti mėlynių.

Anticeliulitinis masažas – 1 variantas

1 žingsnis. Patepkite sausą odą šveitikliu, svarbu daryti tai iš apačios į viršų.

Anticeliulitinis masažas - 1 žingsnis
Anticeliulitinis masažas – 1 žingsnis

2 žingsnis. Nykščio pagrindu ir likusių pirštų falangais 10 minučių darykite sučiupimus ant reikalingos kūno vietos.

Anticeliulitinis masažas - 2 žingsnis
Anticeliulitinis masažas – 2 žingsnis

3 žingsnis. Sutepkite odą aliejumi ir paimkite silikoninį puodelį. Priglauskite jį prie odos taip, kad skausmas būtų pakenčiamas (po to neturėtų likti mėlynių). Vedžiokite puodelį po odą sukamaisiais judesiais iš apačios į viršų.

Anticeliulitinis masažas - 3 žingsnis
Anticeliulitinis masažas – 3 žingsnis

4 žingsnis. Po puodelio reikia vėl keletą minučių daryti sučiupimus.

Tokį masažą galima daryti iki 3 kartų per savaitę, skiriant kiekvienai probleminiai odos sričiai po 10 minučių.

Anticeliulitinis masažas – 2 variantas

Šį variantą galima vadinti greitu masažu, tačiau jo efektyvumas nuo to ne kiek nesumažėja. Kaip ir pirmo varianto atveju – svarbiausiai daryti jį reguliariai.

1 žingsnis. Prieš einant į dušą sausu šepečiu atlikite intensyvų sauso kūno masažą. Visus judesius darykite iš apačios į viršų arba pagal laikrodžio rodyklę.

Anticeliulitinis masažas - 2 variantas
Anticeliulitinis masažas – 2 variantas

2 žingsnis. Po dušo sutepkite kūną aliejumi, rankomis masažuodami problemines vietas.

Reguliariai darydami šiuos masažus, turėsite gražų kūną. O jei kartu laikysitės sveiko gyvenimo būdo, tai atsikratyti celiulito pavyks labai greitai.

Mitybos patarimai norint atsikratyti celiulito

  • Valgykite daugiau baltymų, ląstelienos, sudėtinių angliavandenių ir maisto produktus, turinčius daug polinesočiųjų riebiųjų rūgščių.
  • Valgykite mažiau kepinių, sūraus, saldaus ir greito maisto, pusgaminių, nevartokite stipraus alkoholio (bet šiek tiek raudono vyno nepakenks).
  • 10 naudingiausių maisto produktų kovojant su celiulitu: bananai, greipfrutai, saulėgrąžų sėklos, imbieras, riebi žuvis, alyvuogių aliejus, kopūstai, avižiniai dribsniai, avokadai, kiaušiniai.
  • Per dieną išgerkite 1,5-2 litrus geriamojo vandens. Jis reikalingas limfos susidarymui. Juk viena iš svarbiausių celiulito atsiradimo priežasčių yra būtent limfodrenažo sutrikimai.
  • Alyvuogių aliejuje ir žuvų taukuose gausu nesočiųjų riebalų rūgščių, kurios padeda pagerinti lipidų apykaitą, drėkina odą ir suteikia jai elastingumo. Šaltai spaustą alyvuogių aliejų galima gerti kiekvieną rytą po 1 arbatinį šaukštelį. Žuvų taukus geriau gerti mėnesio trukmės kursais porą kartų per metus, vartojant kapsules valgio metu.
Įvertinimai
( No ratings yet )
Patiko straipsnis? Pasidalink su draugais:
LifeHacks.lt
Parašykite komentarą

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: